BitTorrent Inc., firma odpowiedzialna za dwa popularne programy do dzielenia się plikami – BitTorrent oraz uTorrent ogłosiła wyniki działania swojej nowej usługi – wyświetlania reklam dla użytkowników.

Bannery generują 6 miliardów wyświetleń miesięcznie (Google podaje, że w swoich reklamach na każde 1000 wyświetleń ma miejsce 20 kliknięć, inne źródła mówią o liczbach mniejszych niż 3), ale są to głównie reklamy internetowego hazardu czy pół-złośliwych aplikacji. Warto zaznaczyć, że użytkownik ma możliwość zupełnego wyłączenia wyświetlania treści reklamowych, ich oglądanie nie jest obowiązkowe.

Kolejnym krokiem będzie pozyskanie klientów o innym profilu, którzy oferują bardziej wartościowe usługi i produkty. Programy torrentowe są również dobrym medium do reklamy dla twórców oraz podmiotów sprzedających treści – pisaliśmy o australijskim koncernie medialnym, który z dużym sukcesem reklamował swoje usługi na stronach, które pozwalały na ściąganie jego produktów. Wynika to m.in. z tego, że serwisy i programy pozwalające dzielić się plikami pozwalają dokładnie profilować treści promocyjne oraz trafiają do użytkowników zainteresowanych poznawaniem nowych treści.

źródło: torrentfreak